ECERS – міжнародна методика з оцінювання дошкільного освітнього середовища, описана у форматі шкали. Під час оцінювання сертифіковані експерти спостерігають за групою дітей від 3 до 5 років протягом 3 годин під час звичайного дня в дитячому садку. Вони оцінюють середовище – все, з чим та з ким взаємодіє дитина: організацію кімнат, розташування меблів та іграшок, взаємодію між дітьми, дітей з вихователями, вихователів з батьками, а також тривалість та ротацію занять, організацію різних видів діяльності.
Саме по собі оцінювання не впливає на освітнє середовище, але шкала може стати орієнтиром для його вдосконалення. Орієнтуючись на індикатори якісного дошкілля, педагоги та керівники закладів дошкільної освіти можуть підвищити якість освітнього процесу. Зокрема, про це йдеться у статті «Досліджуємо якість освітнього процесу» представниць Українського інституту розвитку освіти. Читайте статтю та дізнавайтесь більше про методику ECERS-3 за посиланням.